OT: nutnost ptr recordu (Was: Re: [linux] nemozem poslat mail)

Úterý Duben 20 13:49:16 CEST 2004

On 18.04 19:23, Martin Hudec wrote:
> 	to je sice vsetko nadherne a krasne :), ale svojho casu prebehla
> v jednej konfere na tuto temu debata, ze ci pozadovat reverz, alebo nie,
> bolo to snad tak rok dozadu, skusim pohladat.. vyplynulo z toho to, ze je
> par providerov, ktori su prave rfc ignoranti, a tak ak som ich klientom
> nahodou, tak holt sa mozem aj na hlavu postavit, tak mi reverz nejsu schopni
> zriesit, a nie vzdy je easy urobit migraciu k inemu providerovi.. nevravim,
> ze vyzadovat korektny reverz zo strany MX servera je zla vec, spomenul som
> iba, ze podaktori sa tym akoze chrania proti spamu.. that's all..

je to jeden zo spososobov ako sa chranit nielen proti spamu ale aj proti
inym svinstvam...

> 	Cize opat, ak mam naprd reverz, ci uz vlastnou vinou, alebo vinou
> providera, tak opat trpim.. v prvom pripade opravnene, v druhom pripade
> neopravnene..

ak mas dynamicku adresu, mal by si pouzit SMTP Server providera a
neposielat maily priamo z nej (NJABL, SORBS a ini maju blocklist pre
dynamicke adresy).
Ak uz mas staticku adresu, zrejme si za nuplatis a to uz je dovod
nakopat/zmenit providera. Nakoniec na SK ich je dost...

> [...]
> pri mailoch, alebo nie, a ci sa mu chce riskovat, ze mu utecie dolezity mail
> od doleziteho obchodneho partnera, iba preto, ze obchodny partner ma zly ptr
> zaznam. A sef nebude mat vela pochopenia, ak mu utecie zakazka iba preto, ze
> dakto nemohol za to, ze nema/ma zle nastaveny reverz, a miestny admin bol velmi
> aktivny a blokoval maili od nereverzovatelnych IP. Asi by ti velmi rychlo
> povedal, co si mozes robit s reverzami :). Neber ma zle, toto mam z vlastnej
> skusenosti (v suvislosti s tym mi bolo spomenute, ze aktivny blbec je horsi

oblubena argumentacia spammerov a neschopnych adminov :) Tym samozrejme
netvrdim ze ju pouzivaju IBA takito.
na to mozem povedat len tolko - obchodny partner ktory je z nejakeho
dovodu v blackliste je dost pochybny a ovela lepsie bude mu poradit najst
si poriadneho providera pripadne poriadne si nastavit reverz ats, pretoze
TY od neho mozno postu prijmes tym ze zrusit vsetky ochranne pravidla.
Lenze na internete su stovky institucii ktore sa nebudu s jeho mailami
srat a poslu ho niekam.

> 	Toto je teda iba moj nazor, a ak doplatim nan, tak je to iba a iba
> moja starost.. Ked sa mam vratit k povodnej teme, ze dyndns.org
> chalanovi neriesi jeho problem, tak hej neriesi, co sa tyka reverzov.
> Inak je to snad postacujuce riesenie, ktore som mu ponukol ako
> alternativu k rieseniu smtp auth.

Support bacteria - they're the only culture some people have.