[linux] Mailserver pre ISP

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Duben 22 10:24:16 CEST 2004

Dobry den,

>  chcel by som spytat na nazor ohladne riesenia mail systemu pre ISP. Nasiel som riesenie pre Postfix+Mysql+CourierImap, ale nie som si isty, ci by Postfix zvladol napr. 500000 virtualnych uzivatelov. Chcel by som navrhnut standardne mail riesenie, ktore sa pouziva napr. na free mailserveroch (zoznam.sk, apod).
> Ake spojenie softwaru (mailserver,databaza,webrozhranie) by pre to bolo mozne? V pripade ze viete o nejakych linkoch, budem velmi vdacny

s postfixom ani courierom nie je problem, tie to zvladnu urcite, otazka
je ci to zvladnu masiny, ktore budu na to pridelene. Urcite bude treba
rozdelit antivirusove masiny (pri takom mnozstve jedna urcite nebude
stacit a robit akykolvek mailser bez antiviru je v sucasnosti sialene)
a potom masiny na ktorych budu tie data ulozene.

postfix+courier+imap spolu s napr. impom ako web rozhranim (beziacom
zase na inej masine) a virtualne mailboxy v databaze (mysql) to v pohode
zvladnu. Otazka je len to dobre navrhnut, spravit nejake testy a
podobne.

Toto riesenie som videl v par tlacenych casopisoch spominane aj pre
vacsie implementacie (napr. Sysadminmag), na to linky bohuzial nemam,
pretoze to boli papierove vydania.

Ale asi sa nevyhnete vlastnym testom. V ciastocne mensej miere som to
mal a aj mam nasadene (na jednej freemailovej sluzbe a na jednom vacsom
serveri) a nebol doteraz ziadny problem.

Zoznam pravdepodobne nepouziva free riesenie, pobox ma nieco, co si sami
stavali (ale nebezi to na linuxoch). Myslim, ze taketo informacie
"konkurencii" len tak lahko neposkytnu, ale nie je problem si to zistit
sam.

  Juraj.