[linux] filter na hlasky antivirov

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pátek Duben 23 16:07:15 CEST 2004

Ahoj,

> Mne uz tiez lezu na nervy. Myslim, ze tych antivirov je strasna spusta
> a vacsina z nich povoluje uzivatelovi definovat vsetky udaje,
> podla ktorych by si to mohol filtrovat. Co som si ja vsimol,
> tak malokedy mi pride nieco, co som uz niekde videl. Vacsinou
> pride stale nova a nova hlaska. Rozmyslal som o tom, ze budem
> na kazdu takuto hlasku posielat nejaku odpoved, ze si podobne
> hlasky nezelam zasielat (Myslite, ze sa to da povazovat za spam?
> Mozem ich zazalovat? :-)

nie, ale kdesi v bugtraqu som cital, ze sa chysta RFCko, ktore by taketo
spravanie u virusov, ktore menia odosielatela (co su vlastne veci, o
ktore ide, ak nemenia odosielatela, tak ta hlaska ma aj nejaku hodnotu)
povazovalo za nespravne (a teda takyto server kludne mozes hodit do
rfc-ignorant blacklistu a to myslim je dostatocny dovod na to, aby sa
administrator zamyslel).

ak mi to nahodou prejde mojimi procmail pravidlami, teda sa to dostane
ku mne, vacsinou im zvyknem odpisat, par ludi dokonca aj uznalo, ze
taketo spravanie je zbytocne a nastavili si to korektne.

myslim ale ze pre vacsinu antivirov by sa dali nejake ruly napisat
(amavisd-new, kadejake symantecy a podobne veci).

 J.