[linux] Aky HW RAID do Linuxu ;)

Oskar Stolc stolc na intrak.sk
Úterý Duben 27 10:18:17 CEST 2004

Marek Zima wrote:
> Zdravim vsetkych,
>
>     chcem na jednom linuxackom FS urobit upgrade a uvazujem o nejakom HW RAID
> radici. Staci aj RAID 1 (mirror) ale skor ma zaujima HW s RAID 5 ;)
>     Na webe som nasiel par odporucanych, ale predsa, chcem sa opytat vas s cim
> mate dobre skusenosti, ake problemy boli pri instalacii, ako jadro (a ktore)
> reagovalo na dany HW a pod.

Mam nejake ProLianty v okoli a v nich radice

	HP SmartArray 532
	HP SmartArray 641/642

Raid pole sa vytvara BIOS-om toho radica, potom je pole viditelne pod
linuxom...

Tieto radice bezia dobre, su v linuxe podporovane (modul cciss) a
logicke pole sa javi ako zariadenie /dev/cciss/c0d0, particie na nich
vytvorene su /dev/cciss/c0d0pX

c - kanal
d - logicky disk
p - particia

Nakolko su ale od HP, predpokladam, ze su urcene skor do HP ProLiantov a
su aj dost drahe... Na sledovanie stavu pola su pod linuxom nejake rpm
baliky, funguju cez snmp, webove rozhranie... Rozbehaval som to len raz,
prestalo ma to bavit :-)

Dalej tu mam jednu "skladacku" s HW raidom

	Mylex Corporation AcceleRAID 170

Tiez sa najskor vytvori logicke pole v BIOS-e karty, potom ho uz linux
rozozna ako zariadenie /dev/rd/c0d0 na ktorom si vytvaras zariadenie
/dev/rd/c0d0pX.

Status raidu zistis takto:

server:~# cat /proc/rd/status
OK

Info o poli zistis takto:

server:~# cat /proc/rd/c0/current_status
***** DAC960 RAID Driver Version 2.4.11 of 11 October 2001 *****
Copyright 1998-2001 by Leonard N. Zubkoff <lnz na dandelion.com>
Configuring Mylex AcceleRAID 170 PCI RAID Controller
   Firmware Version: 6.00-01, Channels: 1, Memory Size: 32MB
   PCI Bus: 0, Device: 7, Function: 1, I/O Address: Unassigned
   PCI Address: 0xFB320000 mapped at 0xF8800000, IRQ Channel: 5
   Controller Queue Depth: 512, Maximum Blocks per Command: 2048
   Driver Queue Depth: 511, Scatter/Gather Limit: 128 of 257 Segments
   Physical Devices:
     0:0  Vendor: SEAGATE   Model: ST318404LW        Revision: 0006
          Wide Synchronous at 160 MB/sec
          Serial Number: 3BT1NR950000704573DD
          Disk Status: Online, 35807232 blocks
     0:1  Vendor: SEAGATE   Model: ST318405LW        Revision: 0105
          Wide Synchronous at 160 MB/sec
          Serial Number: 3DF059SV00007202LKTM
          Disk Status: Online, 35807232 blocks
     0:2  Vendor: SEAGATE   Model: ST318405LW        Revision: 0105
          Wide Synchronous at 160 MB/sec
          Serial Number: 3DF058BT00007202LK9C
          Disk Status: Online, 35807232 blocks
     0:7  Vendor: MYLEX     Model: AcceleRAID 170    Revision: 0600
          Wide Synchronous at 160 MB/sec
          Serial Number:
   Logical Drives:
     /dev/rd/c0d0: RAID-5, Online, 71614464 blocks
                   Logical Device Initialized, BIOS Geometry: 255/63
                   Stripe Size: 64KB, Segment Size: 8KB
                   Read Cache Disabled, Write Cache Disabled
   No Rebuild or Consistency Check in Progress

Ako vidis, toto zariadenie bezi s ovladacom DAC960, je tiez pod linuxom
podporovane. Tato karta uz ma svoje roky, neviem, ci sa este predava...

S touto kartou som zazil pad jedneho disku (konkretne 0:0), raid5 mi
bezal v degradovanom stave asi mesiac, kym sa nevybavila reklamacia HDD
a potom, po nahodeni noveho disku, sa cez prikaz

	echo "rebuild 0:0" > /proc/rd/c0/user_command

spravila obnova pola...

Zistovanie statusu pola a ovladanie sa deje cez /proc/rd a je o dost
jedhoduchsie v porovnani so SmartArray, nakolko odpada instalacia a
konfiguracia snmp a zbytocnych rpm-iek od HP...

Oskar