[linux] Aky HW RAID do Linuxu ;)

Oskar Stolc stolc na intrak.sk
Úterý Duben 27 10:52:16 CEST 2004

Marek Zima wrote:
> Zdravim vsetkych,
>
>     chcem na jednom linuxackom FS urobit upgrade a uvazujem o nejakom HW RAID
> radici. Staci aj RAID 1 (mirror) ale skor ma zaujima HW s RAID 5 ;)
>     Na webe som nasiel par odporucanych, ale predsa, chcem sa opytat vas s cim
> mate dobre skusenosti, ake problemy boli pri instalacii, ako jadro (a ktore)
> reagovalo na dany HW a pod.

Napada ma, ze som naposledy instaloval linux na nejaku Intelacku dosku,
ktora mala

	FastTrak s150 tx4

radic priamo na doske. Napajali sa na tento radic SATA disky, pole sa
vytvaralo cez BIOS karty, ja som to pouzil na mirror, tusim okrem raid0
  a raid1 viac ani nevie...

Firma Promise pre tieto karty vydava binarne ovladace pre jednotlive
verzie RedHatu, alebo zdrojaky pre lubovolne jadro lubovolnej
distribucie. Ovladace sa kompiluju ako moduly, ktore treba nahodit
initrd-ckom... Skompilovany modul sa vola ft3xxx.o.

Dost som sa potrapil, kym som ten raid radic dostal do beziaceho stavu a
nahodil nan linux. Toto raid pole - mirror, sa javilo ako SCSI
zariadenie /dev/sda, na ktorom sa vytvaraju particie /dev/sdaX.

Slaba podpora a pracne rozbehavanie ma odradilo od experimentovania,
preto neviem, ci funguje obnova mirroru po pade jedneho disku, neviem,
ci vie bezat v degradovanom rezime.

Aha, degradovany rezim... Napada ma, ze som daaavno, za cias dinosaurov,
rozbehaval IDE raid radic, ktory bezal s ataraid ovladacom, tiez nejaky
promise, ale uz si nespominam aky typ, bolo to nejake PDC202... Toto
pole venedelo pri vypadku jedneho disku v mirror fungovat v degradovanom
mode, tak som usudil, ze je zbytocne ho pouzivat, bud funguje s dvoma
diskami, alebo nefunguje vobec... Po vlozeni disku sa polo ale korektne
obnovilo a vsetko ficalo znova OK.