[linux] ako vybudit mikrofon

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Úterý Duben 27 12:55:15 CEST 2004

On Tue, Apr 27, 2004 at 12:12:37PM +0200, michal_lackovic na sk.schneider-electric.com wrote:
> Zdravim,
>
> pouzivam oss ovladac na zvukovku cs4232.Problem je v tom,ze mikrofon aj po
> absolutnom vybudeni ktore aumix ponuka,musim kricat aby to
> bolo aspon trosku pocut.Neviete ako by sa dalo nastavit vyssie  vybudenie
> mikrofonu?

Tal pre OSS fakt netusim. Doporucujem nainstalovat alsa driver
a tam je v nastaveni hlasitosti (napr. alsamixer) polozka:
  Mic Boost (+20dB)
Toto prida 20 dB pre mikrofonovy vstup. Upozornujem, ze ho vidno
len v mixeroch, ktore vedia robit s alsou, pretoze OSS tolko nastaveni
tusim nezvladne, kolko ich ma alsa, takze exportovat to je problem.

Toto nastavenie maju iba niektore zvukove karty, ale predpokladam,
ze Tvoja ho mat bude, pretoze tie, ktore maju problem s tichym
zvukom to zvycajne maju.

Inym riesenim je zaobstarat si nejaky citlivejsi mikrofon,
alebo nainstalovat hardverovy zosilnovat.
Je mozne, ze niektore moduly OSS maju nejake parametre, ktore by
Ti tiez mohli pomoct, ale v tom sa uz velmi nevyznam.

		SAL