[linux] S-ATA Adaptec 1210SA

Matus Horvath Matus.Horvath na zoznam.sk
Úterý Duben 27 14:25:16 CEST 2004

Tuesday, April 27, 2004, 11:01:14 AM, you wrote:

Ok, tak sa pridam mojimi dovodmi
(hovorim tiez o pripade instalacie na server pre komercne ucely):

Ja jednoducho milujem podobne vyroky bez akehokolvek dokazu.

Pointa je ze rad zaplatim par percent vykonu za stabilitu,
standardnost, jednoduchost upgradu, jednoduchost udrziavania.
Samozrejme otazka je ucel toho celeho, ak hovorime o domacom
pocitaci na experimenty, kaslat na stabilitu a jednoduchost
upgradu, ale server je predsa len nieco ine.

--snip--

RM> doma je doma, kto ma cas a chut nech kompiluje. ale v biznis prostredi
RM> su
RM> aj dolezitejsie ukazatele, ako prijemna vanilkova vona alebo zvysenie
RM> vykonu
RM> o 2.4%.

- jadro z distribucie potrebuje viac pamate -> je to par kilobajtov,
  cize tento argument neobstoji uz napriklad pri 64MB stroji
- vacsina distribucii ma velmi modularne jadro, cize tych veci ktore
  su v nom zbytocne az tak vela nie je
- zvysenie vykonu pri rucne skompilovanom jadre je male, lebo
  vacsina distribucii ma aj tak jadro specialne pre rozne procesory;
  okrem toho ak je podstatne zvysenie vykonu o par percent znamena
  to ze server je hardverovo poddimenzovany
- jadro z distribucie je otestovane a mozem si byt isty ze nebudem
  musiet v panike na druhy den navstivit zakaznika lebo mu nejde server
  lebo som nieco nezakompiloval alebo je vadne gcc alebo...
- ak je nejaky problem, plno ludi pouziva presne tu istu binarku jadra
  ako ja, vacsinou staci okopirovat chybovu hlasku z logu do googla,
  kliknut na prvu linku co najde a problem je vyrieseny
- jednoduche a rychle updaty cez apt-get (kompilovat kernel na routeri
  s pentiom 100 nemusi byt sranda)

Tak, to je moj nazor, kazdy mame svoj.
Dufam ze z toho nebude prilis velky flamewar.

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:Matus.Horvath na zoznam.sk
http://www.elf.stuba.sk/~horvathm