[linux] custom linux - ochrana proti kopirovaniu

Lubomir Host rajo na Idea.Platon.SK
Úterý Duben 27 16:32:16 CEST 2004

On Tue, Apr 27, 2004 at 04:14:46PM +0200, Marian Danisek wrote:

> nie je to az take jednoucelove zariadenie, proste tam treba obcas
> spravit zmeny a spravovat to budu ludia tretej strany

No ale to mas dve protichodne poziadavky. Bud to budes spravovat sam
a mas istotu, ze ti to nikto neskopiruje, alebo tym ludom natolko veris,
ze im das plne prava pristupu. Inac su tvoje snahy viac-menej marne
a zalezi iba na cene tvojho riesenia, ci sa ti oplati dorabat do neho
nejake zabezpecenie, resp. ci to bude stat zato danej firme, aby ti tvoj
produkt ukradla napriek zabezpeceniu.

Nenapisal si blizsie, o ake presne riesenie sa jedna, ale skusil by som
sa na tvojom mieste este pozriet na program 'sudo', ci by si nim nemohol
nastavit pravo konfigurovania danej veci pre vybranych uzivatelov
s mensimi pristupovymi pravami ako root. No a zvysok systemu by vlastnil
root aobycajny user by do toho nemohol pozerat.

Kazdopadne sifrovany disk je len doplnok k tomu, aby ti disk niekto
z tvojho pocitaca nevybral a nedal inam, resp. nenabootoval z CD alebo
z diskety.

V podmienkach nejakej zmluvy by si este mohol skusit dojednat to, ze im
dodas zapecateny predkonfigurovany pocitac, s tym, ze si oni budu moct
robit konfiguraciu sami. No a porusenie zapecatenia je chapane ako
objednanie a dodania softveru od teba a tym padom plati zmluvna cena
(dost vysoka samozrejme ;-).

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/