[linux] custom linux - ochrana proti kopirovaniu

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Úterý Duben 27 22:18:16 CEST 2004

On Tue, Apr 27, 2004 at 03:11:37PM +0200, Marian Danisek wrote:
> Ahojte,
cau

> takato situacia :  mam nejaky svoju custom linux system, ktory pouzivam
> na roznych zariadeniach, chcem to vsak cele zapozicat inej firme a chcel
> by som sa ochranit pred tym ze tito ludia jednoducho moj system okopiruju.
Da sa to spravit nasledovne: uprav nejaky svoj program tak, aby na fungovanie
vyzadoval data z nejakeho servru, ku ktoremu mas pristup. Teda bez spojenia
tie data nema a nevie fungovat, dolezite je "nevie", nie "ma zakazane",
napriklad nejake inicializacne hodnoty, najlepsie by este bolo keby sa v case
menili podla toho, co uzivatel potrebuje.

Potom rozchod komunikaciu za pouzitia technologie verejneho kluca (aby sa
navzajom client a server vedeli overit a aby sa to nedalo odpocut). K
dispozicii mas napr. openssl a gpg.

No a potom ked uvidis, ze mas viac ako jedno aktivnych spojeni, mozes
uzivatela zazalovat za porusenie zmluvy, jeho verejny kluc zo svojho zoznamu
"dobrych" zmazat a je vymalovano.

> vipred dik za kazde nakopnutie
*kop* :-)

> Majo
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
Microsoft and Apple make the easy things very easy and the hard things impossible.
*BSD and Linux make the easy things challenging and the hard things difficult but possible.