[linux] zmena particii>zmena cislovania hda>zmena/zrutenie? linuxu?

Vojtech Zachar 9zachar na pauli.fmph.uniba.sk
Čtvrtek Duben 29 16:37:13 CEST 2004

Dna Fri, Apr 23, 2004, h2003 napisal:

> pozdravujem Vas,
>
> mam hda asi takto
> hda1 / ext3 -linux c 1...testovaci-striedam
> hda4 swap
> hda5 / ext3 -linux c 2..."sluzobny"-rozbehane veci
> hda6 /home -pre obidva
>
> a mam otazocku, ze co ma caka a neminie v suvislosti so zmenou
> particii[precislovanie], ked by som chcel prerozdelit disk, ze hda1 by
> som nasekal na viac

Podla toho rozdelenia to vyzera, ze ju mozes rozdelit uz iba na jednu
dalsiu. Plati v pripade, ze mas MSDOS MBR format.
Robi sa to bezne a bez problemov. Takze hda5 bude nepostihnuta.
Cislovanie (v rozsirenej particii, t.j. hda5 a viac) sa nezmeni.
Ak povodna hda1 bude opat prva, ani jej cislo sa nezmeni.
Ja som uspesne pouzil parted.
Tej casti otazky "... potom hda?" nie celkom rozumiem.

    Vojto