[linux] zmena particii>zmena cislovania hda>zmena/zrutenie? linuxu?

h2003 holdsun na zoznam.sk
Pátek Duben 30 07:02:05 CEST 2004

> On Thu, 2004-04-29 at 14:36, Vojtech Zachar wrote:
> Podla toho rozdelenia to vyzera, ze ju mozes rozdelit uz iba na jednu
> dalsiu. Plati v pripade, ze mas MSDOS MBR format.

nuz aky tam je MBR format momentalne bez patrania netusim-rozdeloval som
to uz daaavno ked som s linuxom zacinal[pred 3/4 roka] a robil to
diskdruid v instalacii red hat'u 9.0

> Robi sa to bezne a bez problemov. Takze hda5 bude nepostihnuta.
> Cislovanie (v rozsirenej particii, t.j. hda5 a viac) sa nezmeni.
> Ak povodna hda1 bude opat prva, ani jej cislo sa nezmeni.

povodna hda1 prva? ked ju rozdelim na 2 casti tak jedna z nich bude
logicky prva ale nebude to povodna hda1, ale jej prva cast...a tiez jej
cislo[tej prvej] bude logicky hda1...nie? alebo som z toho naozaj jelen?

> Ja som uspesne pouzil parted.
> Tej casti otazky "... potom hda?" nie celkom rozumiem.
>
>     Vojto

"aby to predychal system na hda5, potom hda?"
som myslel akoze po zmene/prerozdeleni disku[teda hda1 presnejsie] bude
mat[som myslel!] terajsia hda5 nove cislo a ? preto, akoze neviem ake

to co mi bolo poradene skor

On Fri, 2004-04-23 at 17:46, Juraj Variny wrote:
Zdravim,

> podobne veci som uz parkrat robil ale vzdy bol zivy system na druhom disku. .
> Radsej nabootuj z CD a urob fdisk odtial. Dalsia vec je instalacia
> bootloadera, ale v tomto pripade by mal byt system na hda5 v pohode, staci mu
> povedat:
>
> LILO: linux_c_2 noinitrd root=/dev/hda(X po precislovani)

som skusil hodit do lilo.conf pre testovaci system a po zadani
$ lilo
mi to hodilo
Unrecognized token "noinitrd" at or above line 21 in file '/etc/lilo.conf'

tak neviem a nemam odvahu[zatial] na "hlbsie" experimenty

ale aj tak