[linux] bind9 a mysql/ldap

Tibor Pittich future na phuture.sk
Středa Srpen 4 11:30:19 CEST 2004

 4. augusta 2004 o 00:57, Juraj Bednar píše:

> hladam nameserver (najlepsie nejaku verziu bindu), ktora by bola
> schopna citat data z databazy (mysql alebo ldap). ide mi hlavne o to,
> aby som nemusel pisat konfiguracny subor (domeny sa robia cez web) a
> aby som nemusel restartovat dns pri kazdej zmene
> ..
> predtym by som vsak vedel, ci nemate s niecim takym skusenosti. ide
> mi hlavne o to, aby to bol supportovany softver a aby fungoval aj v
> pripadnych buducich verziach bindu.

bind ma uz pomerne davno sdb rozhranie (simplified database interface)
pomocou ktoreho je mozne pouzit ako backend pre zonove udaje rozne
skladiska.
na ukazku bol v distribucii bindu sdb-ldap, jednoduchym postupom sa dal
zapnut, v poslednych verziach bindu je uz dodavany standardne, cize
netreba nic specialne zapinat. ja ho pouzivam uz davnejsie, celkom
k spokojnosti.

asi ta ale sklamem, pretoze named.conf je stale rovnaky, t.j. takymto
"sdb" sposobom nie je mozne ulozit konfiguraciu do databazy, je to ciste
len backend pre zonove zaznamy.. takze bind asi nedokaze splnit uplne
tvoju poziadavku..

--
professional home page                  -> http://tibor.pittich.sk
personal home page                      -> http://phuture.sk