[linux] Je sendmail naozaj tak zly?

Peter Gubis Peter.Gubis na damovo.com
Středa Srpen 4 14:31:42 CEST 2004

ja by som veci nedelil na dobre a zle .
sendmail je v dnesnej dobe v porovnani s konkurenciou velmi tazkopadny.. tazko sa konfiguruje, nevyvija sa tak aktivne ako ine, konkurencne mta . (aspon podla mna).
je pravda, ze kedysi bol deravy. ale uz davno som nepocul o nejakom zavaznom probleme (ale je pravda, ze to extra nesledujem).
pokial chces nieco jednoduche a rychle, pouzi exim (je to btw default balik v debiane).
ak chces nieco stabilne, rozsirovatelne a lahko konfigurovatelne, pouzi postfix.
ak sa ti nechce s nicim babrat, ostan na sendmaile..... pokial funguje vsetko, co chces neviem, ci ma zmysel menit mta.

security updaty musis samozrejme sledovat, ked si zvolis lubovolny balik ..

pg.

-----Original Message-----
From: linux-bounces na lists.linux.sk [mailto:linux-bounces na lists.linux.sk] On Behalf Of jozix
Sent: 3. augusta 2004 22:43
To: linux na lists.linux.sk
Subject: [linux] Je sendmail naozaj tak zly?

Nechcem zacat ziadnu flame war ani nic take.
Len chcem pocut nazory skusenych, kedze cez google sa clovek docita cokolvek(aj ked väcsinou, ze najlepsie su qmail, postfix a sendmail je proste stary a ma vela bezpecnostnych dier... Tak preco ho skoro kazda distribucia ma ako standardny mta?

Takze, pouziva z vas vobec niekto sendmail? Ja ho pouzivam uz asi pol roka, vo velmi malej firme (11 pc) a neboli ziadne velke problemy.

Tiez som pocul, ze sendmail je, co sa tyka posielania posty na viac uctov naraz, pomalsi ako qmail a postfix. Je to pravda?

Dik