[linux] Je sendmail naozaj tak zly?

Středa Srpen 4 15:39:28 CEST 2004

On 03.08 22:42, jozix wrote:
> Len chcem pocut nazory skusenych, kedze cez google sa clovek docita
> cokolvek(aj ked väcsinou, ze najlepsie su qmail, postfix a sendmail je
> proste stary a ma vela bezpecnostnych dier... Tak preco ho skoro kazda
> distribucia ma ako standardny mta?

sendmail mal vela dier, kolko ich ma teraz je velmi tazke povedat :)
historicky je asi najstarsi z bezne pouzivanych MTA a hoci sa priamo
problematicky konfiguruje (cez m4 makra to je lahsie), da sa v nom urobit
skoro vsetko.

> Takze, pouziva z vas vobec niekto sendmail? Ja ho pouzivam uz asi pol
> roka, vo velmi malej firme (11 pc) a neboli ziadne velke problemy.

ja ho pouzivam uz dlho, parkrat som sa obzeral po inych mta ale vzdy sa
nasli nejake ficury ktore mi v sendmaili vyhovovali a inde som nevidel

> Tiez som pocul, ze sendmail je, co sa tyka posielania posty na viac
> uctov naraz, pomalsi ako qmail a postfix. Je to pravda?

ohladne qmailu to rozhodne pravda nie je. qmail posiela kazdu postu
kazdemu prijemcovi extra, co je velmi neefektivne.
(google: qmail bugs wishlist)

postfix tymto neduhom myslim ze netrpi...

este mozes skusit courier, ten ma kopu inych zaujimavych ficur, a asi bude
velmi vhodny pre mnohych ludi ako nahrada qmailu...
Spam = (S)tupid (P)eople's (A)dvertising (M)ethod