[linux] Doporuceni pro moje SMTP reseni

riki phobie na axfr.org
Čtvrtek Srpen 5 15:54:44 CEST 2004

> Db: Mysql

s  ostatnym suhlasim, db radsej postgres

> T.z. pouzivam virtualny uzivatele , ktere jsou ulozeny v tabulkach v Mysql. Posta se uklada ve formatu maildir do /home/virtual/.., kde jsou pak uzivatele rozcleneny do stromu podle urciteho klice. Klientsky pristup je zajisten pres protokol Imap. Uzivatele pak pouzivaj pro pristup ke poste web prohlizec. Na pocitaci jeste bezi Apache (kvuli webmailu) s PHP. Nepouzivam zadny antivurs/spam ochrannu.

antivirus a antispam by som urcite pouzil uz len z dovodu aby mojich
100-500k klientov nespamovalo pol planety a aby mi nechodili gigabajty
nevyzdiadanej posty do uzivatelskych schranok

> Vsechno bude bohuzel bezet jenom na jednom pocitaci na pateri (na vic nejsou zdroje). Podle prozatimnych skusenosti se stavajicim systemem, tak pozadavky na smtp server se pohybuji zatim asi 100/minutu. Quoty jsou nastaveny na 5MB na schranku  a 100 mailu v 1 schrance

> Takze:
> Jaky bych mnel pouzit filesystem pro /home/, kde budou ulozeny vsechny schranky (xfs, reiserfs, ..) ?

xfs alebo ext3

> Jaky by mnel mit pocitac hardw. parametre ?

p4 s ht > 3ghz, 2-4 gb pamate, intel doska v intel krabici, 2 napajacie
zdroje, ups

> Jaky je potreba pouzit RAID (1,5), aby to nezatizilo jeste vice celou rezii pocitace ?

najlepsie hw scsi 0+1

> Jaky jsou s celym systemem spojena nebezpeci, slabosti, rizika, zrouceni  apod. ?

ak pouzivas 1 pocitac tak ten ma prilis vela chybovych komponentov aby
sa dal pouzit na seriozne nasadenie o ktore ti asi pri poctoch 100-500k
mailovych userov ide