[linux] Doporuceni pro moje SMTP reseni

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pátek Srpen 6 02:51:58 CEST 2004

Ahoj,

> 1. najvacsia vyhoda a nevyhoda mysql je ze je jednoducha a ze existuje
> phpmyadmin

existuje aj phppgadmin

> 2. je sice rychlejsia pri vybaveni query ale pg lepsie obsluzi viac
> sucasnych konektov

viac sucasnych insertov, selecty idu naraz vsetky. a to budu databazy,
ktore nebudu mat takmer ziadne inserty a uz velmi malo kedy sucasne viac

> 3. o tom ze mysql vo verzii 4.1 nema nahlady, trigre, dedicnost
> tabuliek, stored procedury a bez innodb nevie lockovat stlpce je skoda
> rozpravat

k comu ti je toto v danom rieseni? ved tam stacia uplne primitivne
selecty. okrem toho to musi byt velmi rychle.

> 4. to nehovorim o 3.x co je este podstatne jednoduchsia databaza bez
> zabezpecenia integrity dat

no, nahoda chcela, ze to pisem zase po dvoch hodinach stravenych na
reparovani fakt kvalitne spadnutej postgresql databazy, ktora nesla ani
vydumpovat. a to nebola nikdy nekorektne killnuta a ani elektrina
nevypadla a ma zapnuty autovacuuming. proste sa rozhodla, ze zmrzne,
postmaster sa nedal ani korektne zrusit, ani killnut cez -TERM (to
zachova zmeny a je to korektny shutdown). proste deadlock.

mysql uz pouzivam niekolko rokov a takyto pripad som jednoducho este
nikdy nezazil. takze s tou integritou je to dost diskutabilne.

postgresql ako research projekt univerzity ma vsetko pekne popisane na
papieri, ake vsetky nove techniky z oblasti teorie databaz pouzivaju a
ako je to vsetko fajn a bezpecne z hladiska integrity dat, akurat
realita je trosku ina.

pre porovnanie: postgresql databazu som uz reparoval v zivote minimalne
10 krat.

to nehovorim o tom, ze vdaka "researchu" sa binarny format dat meni s
kazdym major releasom a upgrade zdaleka nie vzdy ide tak pekne
jednoducho cez pg_dumpall ako popisuju. minimalne robia nekompatibilne
zmeny ako napr. zavadzanie novych rezervovanych slov, ktore je mozne
naozaj bezne pouzit ako nazov, co ma za nasledok menenie struktury
tabuliek (a teda prerabanie kodu).

bohuzial, aj ked postgresu velmi fandim a pouzival som ho na svoje
projekty v podstate od zaciatku (este v casoch, ked mysql nebola pod GPL
a mal som problemy s danou licenciou, kedze som to pouzival na komercne
veci a komercne dodavky), nemyslim si, ze je to databaza vhodna na
realne pouzivanie, ak niekto nesleduje vyvoj (t.j. minimalne citanie
kompletnych changelogov, release notes castokrat pozabudnu na niektore
naozaj fatalne zmeny).

> 5. mysql nie je stavana na velke zataze a velke databazy a zlozite veci,
> ak to s nou chces robit je neskutocne pomala a tazkopadna

no, musim povedat, ze mam par fakt velkych mysql databaz. okrem toho pre
"enterprise" use hovori aj moznost pouzitia mysql pri replikacii a
najnovsie aj v clustri s five-nine dostupnostou.

pre danu aplikaciu je mysql naozaj lepsie riesenie a velmi podobny setup
bezim aj ja, aj ked vo vyrazne mensej zatazi (v podstate jediny rozdiel
je, ze namiesto Maildropu pouzivam procmail -- ale maildrop som
neskusal, mozno je vhodnejsi. a taktiez namiesto squirrelmailu pouzivam
IMP, ktory je sice zlozitejsi na nastavenie -- treba podporu IMAP v PHP,
squirrelmail pouziva pripajanie z php kodu, na druhej strane IMAP
podpora priamo v PHP je vyrazne rychlejsia a cele sa to bude urcite
minimalne lepsie skalovat. okrem toho IMP ma vyrazne viacej ficuriek v
defaultnej instalacii -- aj ked squirrelmail sa tiez da dohaakovat.
Minimalne by som IMP pozrel a zhodnotil, ci to nie je lepsia
alternativa. Kazdopadne vymena webmail klienta nie je az taky problem,
kedze to ide cele cez IMAP, je kludne mozne pouzit aj oba a nechat vyber
na uzivateloch, myslim, ze to nebude vobec problem).

    Juraj.