[linux] Brana

REMENEC Juraj remenec na fyzika.utc.sk
Pondělí Srpen 9 11:55:08 CEST 2004

Zdravim.
Narazil som na celkom zaujimavy ukaz, ktory mi nejde tak celkom do hlavy.
Uvediem schemu siete:

{Osobne PC}-----
                 \
                 {SWITCH}------>{GATEWAY/ROUTER}---->INET
                 /
{SERVER A}------

Neviem, ci je to z toho nakresu jasne.
Pre pripad:
Osobne PC a jeden server su zapojeny do jednej siete. Cela tato siet je
nakoniec pomocou routera zapojena na siet poskytovatela inet pripojenia.
Ak chcem, aby mi na obycajnom PC chodila siet, musim do v TCP/IP do
policka GATEWAY napisat IP routera (to je jasne).

Aaaaaallllleeeee:
Minule som sa naaahodou svihol a do tohto policka som napisal IPcko
servera, ktore mam vo svojej sieti.
Cuduj sa svetu - ono sa to rozbehlo a to bez toho, aby mi na serveri bezal
nejaky demon, co to zaistuje (routed ci iny). Nejde mi do hlavy, ako je to
mozne ???? V tejto problematike sa zas az tak nevyznam, no viem, ze
standartne by to fungovat nemalo. Neviete, co by to mohlo mat na svedomi ?
Bezia mi tam sluzby ako:
DHCP, DNS, APACHE, PROFTPD, POSTFIX a Xka.

Vdaka za kazdy typ.
J.