[linux] dhcpd.leases

Jan Ostrochovsky jan.ostrochovsky na sdjls.uniba.sk
Pondělí Srpen 9 19:30:27 CEST 2004

Urban Biel wrote:

> ked sa pozries na tie zaznamy, je tam 'binding state free', teda ta
> MAC adresa nedostala tieto IPcky 'naraz'.

ako z toho, ze ma 'free' a nie 'active' vyplyva, ze nedostala IPcky naraz?

ked som posielal prvy prispevok, boli obe free, lebo lease time vyprsal
a ten neznamy komp bol vtedy down, ale tie IPcky tam vznikli naraz a
sucasne mali 'binding state active', tym som si isty

ved staci, ked sa pozries na to, ze obe maju ten isty 'starts' v tom
snippete, ktory som poslal

a navyse, prave som tu zuzku zas chytil - viackrat posebe si lizla obe
IPcky naraz, oba lizy sa odlisovali iba tym zvlastnym uid

cuck here:

lease 158.195.99.249 {
  starts 1 2004/08/09 17:15:10;
  ends 1 2004/08/09 17:25:10;
  binding state active;
  next binding state free;
  hardware ethernet 00:50:8b:b9:7f:ae;
  uid "\001RAS \000P\213\271\177\256\000\000\000\000\000\000";
  client-hostname "zuzka-3k6ic8ufy";
}
lease 158.195.99.248 {
  starts 1 2004/08/09 17:15:40;
  ends 1 2004/08/09 17:25:40;
  binding state active;
  next binding state free;
  hardware ethernet 00:50:8b:b9:7f:ae;
  uid "\001RAS \000P\213\271\177\256\000\000\001\000\000\000";
  client-hostname "zuzka-3k6ic8ufy";
}

takze ja tvrdim, ze ta ista MAC dostala sucasne obe IPcky, ak sa mylim,
tak preco?

ak sa nemylim, tiez preco je to tak? vie niekto?

ostatne sietove rozhrania, ktore som zatial na moj novy dhcp server
chytil, toto nerobia a pekne poslusne kazdy len jednu IPcku pytaju, ale
tej zuzke to ocividne nestaci

> [...]
>
>  uid posiela klient a moze poslat vlastne hocico (aj nic). Z
> manualovej stranky:
>        The  uid  statement records the client identifier used by the
> client to
>        acquire the lease.   Clients are not required to  send  client
> identi-
>        fiers,  and  this statement only appears if the client did in
> fact send
>        one.   Client identifiers are normally an ARP  type  (1  for
> ethernet)
>        followed  by  the MAC address, just like in the hardware

toto som mal prestudovane este pred tym, nez som poslal prispevok na
mailinglist - mam vo zvyku najskor citat manualy a googlit a az potom sa
pytat na mailinglistoch

aj ja sa domnievam, ze na pricine tohto stavu je klient, ale neviem
dovod [cize nie je to ani tak o nastaveni DHCP servera, ale o nastaveni
DHCP klienta]

nejake dalsie vysvetlenia? alebo pojdem zaklopat zuzke na dvere a kuknem
na vlasne oci, co to v tom probably windowse ma ponastavovane a ak
nezistim, tak sa obratim na windows na lists.windows.sk? ;)

ostry