[linux] DHCP failover

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Čtvrtek Srpen 12 12:41:39 CEST 2004

Ahojte.

  Viete mi niekto poradit, ako spravne nakonfigurovat 2 DHCP servre,
ked chcem zabezpecit, aby pri vypadku jedneho z nich prideloval adresy
dalsi? Existuje tzv. DHCP failover protokol, ale ten je urceny
pre dynamicke pridelovanie adries a ja adresy pridelujem staticky
(pomocou zaznamov host v dhcpd.conf).

  Skusal som nahodit ten failover protokol, ale ten musim nahodit na nejaky
"pool", pricom pool musi definovat aspon jeden dynamicky range.
Inak mi to nadefinovat nepovolil.

  Mozem jednoducho spustit 2 tak isto nakonfigurovane DHCP servre?
Oba servre by mali tu istu konfiguraciu a oba by pridelovali tie iste
udaje, potom klient by dostal informaciu od prveho z nich a podla
nej by mal nastavenia. Kedze by oba posielali tie iste udaje, tak by
to nemal byt problem.

  Lepsie riesenie by ale bolo, keby som mohol posielat rozne udaje,
kedze by som chcel menit aj ostatne udaje (ako je DNS a gateway).
V pripade vypadku jedneho z nich by som chcel vsetky jeho sluzby prenechat
inemu pocitacu.

Dakujem za odpovede.

		SAL