[linux] GPL a pravna vymozitelnost

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pátek Srpen 20 13:45:44 CEST 2004

Ahoj,

> chcel by som sa niekoho spytat ako je to s pravnou vymozenozitelnostou
> GPL a inych open sourceovych licencii na Slovensku.

to nikto nevie, kym sa to nepreukaze pred sudom. kazdopadne je to
licencna zmluva a treba ju dodrziavat.

> Myslim tym o aky zakon/zmluvu/dohodu sa na Slovesku GPL opiera

o autorsky zakon, momentalne pokial viem s nim uz vobec nekoliduje,
kedze ho mame celkom moderny (az na vypalne pre SOZU za media a
kopirky).

> pripadne ktora organizacia zakroci ak niekto zisti porusenie licencie....

mal by zakrocit vlastnik kodu a to dokonca aj v pripade, ze je z inej
krajiny. jeho prava sa porusuju.

kazdopadne zalobu kvoli poruseniu licencie pravdepodobne (IANAL) moze
podat hocikto, bolo by to ale dobre konzultovat s autorom/autormi kodu
(hlavne ci im neudelili specialnu licenciu, na co maju pravo, vid napr. dual
licensing mysql alebo qt).

   Juraj.