[linux] GPL a pravna vymozitelnost

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pátek Srpen 20 14:08:51 CEST 2004

Ahoj,

> Znamena to ze slovensky autorky zakon akceptuje pravne normy vytvorene v
> zahranici?

GPL nie je pravna norma, ale licencna zmluva. Autor kodu si moze dat
licencnu zmluvu aku chce, je jedno, ze ju napisal american.

> Netreba k tomu este nejaky explicitny dokument/dohodu/zmluvu?

nie. je to licencna zmluva, ktoru je potrebne dodrziavat aj podla nasho
pravneho poriadku, pretoze su to podmienky pouzivania/sirenia/...
stanovene autorom diela.

> Nie je toto problem?
> Kde sa prebieha zaloba v krajine autora?

v krajine autora.

> Ma autor nejake prava v krajine narusitela?

ano, podla medzinarodnych dohovorov vramci WIPO (World Intellectual
Property Organization) sa musia licencne zmluvy dodrziavat medzinarodne.
Problem je (resp. moze byt, zavisi od ich autorskych zakonov) len s
krajinami, ktore nie su clenmi WIPO. Zoznam krajin:
http://www.wipo.int/about-wipo/en/members/member_states.html

   Juraj.