[linux] GPL a pravna vymozitelnost

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pátek Srpen 20 14:35:01 CEST 2004

Ahoj,

> V US je teda problem ci je GPL licencna zmluva?
> Pytam sa pretoze IBM zazalovalo SCO a vsetci trpnu ako court posudi GPL.

trpnu preto, lebo americky pravny system je zalozeny na precedentnom
prave, cize akekolvek pravne rozhodnutie ovplyvni buducnost GPL. U nas
precedentny system nefunguje a kazdy pripad sa hodnoti len podla zakona.

> Pocul som, ze v EU uz niekto GPL sud vyhral.
> V EU teda nie je problem s tym ze GPL je licencna zmluva?

nikde s tym nie je problem. GPL je licencna zmluva bez ohladu na to, aky
sud co povie. otazka je, ci sa tam nenajdu nejake problemy, co koliduju
s lokalnym autorskym pravom (u nas to pred par rokmi este kolidovalo,
ked tam boli klauzuly o tom, ze autor ma pravo na autorsku odmenu a
nemoze sa jej zriect vo vseobecnosti, iba v konkretnom pripade, tym
padom tato cast GPL bola u nas neplatna, teraz je to uz pokial viem OK a
na slovensku by nemal byt problem). ale myslim, ze s tym nebude problem
ani v USA, nema velmi s cim byt.

ale druha otazka je, co si pravnici zase vymyslia.

 Juraj.