[linux] OT: Licencie WAS: Re: linux Digest, Vol 4, Issue 28

Matus Horvath Matus.Horvath na nextra.sk
Neděle Srpen 22 11:50:06 CEST 2004

Saturday, August 21, 2004, 9:59:05 PM, you wrote:

> [...]

K> Ma autor nejake prava v krajine narusitela?
K> zoberme si napriklad modelovu situaciu:
K> autor kodu je zo Sudanu narusitel je Bill Gates

K> Sudansky autor moze napadnut Billa v Sudane a v Sudane bude Bill odsudeny.
K> Nic to nezmeni na tom ze v Amerike je Bill OK.
K> Sudansky autor moze napadnut Billa v Amerike a aj tam moze bit Bill odsudeny
K> ale o tom vazne pochybujem. U prava je jedna vec zakony a druha vec ich
K> vymozitelnost. Napr OEM licencia je v rozpore s Obchodnym zakonnikom SR ale
K> zatial sa nikto nechytil toho zalovat Microsoft, kedze MS vsetkych umlci

Myslim ze problem s OEM licenciami na softver je v tom, ze si mozes vybrat:
bud sa k licencii spravas ako keby bola platna, a potom mozes
prislusny SW pouzivat podla nej, alebo sa k nej spravas ako keby bola
neplatna a potom na zaklade autorskeho zakona nemas IMHO pravo ten SW
pouzivat vobec.

Podobny argument sa casto pouziva aj voci SCO -- bud akceptuju GPL a
mozu distribuovat GPL programy podla GPL, alebo neakceptuju a potom si
mozu trhnut nohou.

Nieco ine zrejme budu OEM mysi a iny HW, ta nalepka "len pre pouzitie
s novym pocitacom" zrejme ma len hodnotu papiera na ktorom je vytlacena.

(disclaimer: nie som pravnik)

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:Matus.Horvath na nextra.sk