[linux] Mierne OT ale dolezite: Ochrana vlastnych skriptov

Andrej Hosna adino na uid0.sk
Sobota Srpen 28 12:06:03 CEST 2004

On Saturday 28 August 2004 12:45, mior wrote:
> Zdravim,
>
> popisem jeden problem:
>
> pre jednu firmu som nastavil vzorovy linux server.
> Zistil som, ze firma ma tendencie "okopirovava»" tento server a ponukat ho
> - samozrejme komercne- dalej.
>
> Ako zabrani» obycajnemu plagiatorstvu?
>
> Teda, samozrejme ze Linux je pod GPL, ale moje nastavenia, par dobrych a
> odskusanych skriptov a fint su moje dusevne vlastnictvo, za ktore by som
> chcel aspon uznanie, ak nie nejaku pozornost...
>
> Ako to riesite vy?
Napis do tych scriptov ze su tvoje dusevne vlastnictvo a akekolvek kopirovanie
je mozne len so suhlasom autora - teba. V zmluve s firmou dufam mas ze nemoze
tento produkt pouzit pre dalsi predaj. Nasledne ich zaluj.
Druha moznost ktora sa mi paci ovela viac je ze zakomponujes timebomb ktora na
zaklade basic informacii o systeme varuje a exploduje. Staci mali script
ktory spravi md5sum macadries sietoviek a /proc/cpuinfo (relevantne riadky) a
ak to nematchuje s hardcoded default tak vypise do /etc/issue warning o tom
ze sa pouziva nelegalny sw, a o nejake dva tyzdne posle do p-cka /etc.
Este je celkom pekne hodit test na -x ten script niekde v prvych rcscriptoch a
ked nieje tak init 0 , resp halt.

Daląí informace o konferenci linux