[linux] Mierne OT ale dolezite: Ochrana vlastnych skriptov

Ivan Frano ivan.frano na pobox.sk
Sobota Srpen 28 17:30:35 CEST 2004

On So, 2004-08-28 at 17:04 +0200, Jan Ostrochovsky wrote:

> z mozgu ti neodbudne ani stipka tym, ze niekto pouzije dobre veci, ktore
> si dal ludstvu

Ano, ale ak si ich dal.. Len spominana firma evidentne nema suhlas na
dalsiu distribuciu spominanych scriptov... (otazka je ci vlaste vedia ze
tam MIOR nieco take nasadil)..

> ja nemam absolutne ziaden problem s tym, ked niekto vyuzije moj kod

Niesom programator (kedze neviem poriadne po anglicky je to pre mna
spanieska dedina), osobne bez volne siritelneho softu si v linuxe ani
neprdnem, takze ani ja niesom proti. Ale tu ide o vec ked majitel softu
proti je a moja reakcia bola vseobecna zo zivota aj u nas vo firme
(niekto nieco napr. aj dokument vytvory sef sa podpise a ak je to prinos
zhrabne odmenu.. atd. atd. nevravel som len o softe, ale vseobecne o
dusevnom vlastnictve a zneuzivani resp. chraneni..)

> podla mna by mali vsetky myslienky a vynalezy patrit celemu ludstvu, a
> zrusil by som nielen softverove patenty
Osobny suhlas, ale len skoda ze nieje realizovatelny...

> zda sa mi byt prizivovanie sa na spolocnosti, raz nieco vymysliet, a
> potom z toho zit do konca zivota
O tom je momentalny svet ved hodnota materialu na mercedes je cca 50000
ostatok je robota PATENTY a ZNACKA.

> ako k tomu pride napr. robotnik, ktory na nas drie cely den v tovarni?
> vynalozi ovela vacsie usilie, ako niekto, kto dostane dobry napad...
> nemoze kazdy vymyslat, lebo by to nemal kto realizovat [a pod
> realizaciou nemyslim iba prvotne naprogramovanie, ale vsetky cinnosti,
> ktore suvisia s nasadenim v praxi, teda aj take "plagiatorstvo"]

Nazor mame priblizne rovnaky, ale zial je ovela viac ludi, ktory chcu
vsetko spenazit aj ked (je to "mozog" niekoho ineho). A preto ak si
niekto nezela pustit to co vytvoril do obehu musi si to chranit..

Navi