[linux] Mierne OT ale dolezite: Ochrana vlastnych skriptov

foo bar foobar na zmail.sk
Neděle Srpen 29 00:16:30 CEST 2004

Saturday, August 28, 2004, 12:06:03 PM, you wrote:
AH> Druha moznost ktora sa mi paci ovela viac je ze zakomponujes timebomb ktora na
AH> zaklade basic informacii o systeme varuje a exploduje. Staci mali script
AH> ktory spravi md5sum macadries sietoviek a /proc/cpuinfo (relevantne riadky) a
AH> ak to nematchuje s hardcoded default tak vypise do /etc/issue warning o tom
AH> ze sa pouziva nelegalny sw, a o nejake dva tyzdne posle do p-cka /etc.
AH> Este je celkom pekne hodit test na -x ten script niekde v prvych rcscriptoch a
AH> ked nieje tak init 0 , resp halt.

hmm, aby to nebolo az tag moc vidno by som radsej upravil binarku initu
init.c je dost malicky a prehladny zdrojak, stacilo by pri spustani
startovacich skriptov checkovat ci ide o skript pre multiuser mode, ak
ano, tag pred spustenim skriptu by skontroloval napr tie MAC adresy
z /proc (v tej dobe by uz /proc mal byt pripojeny), ak by nesedeli s tymi
napevno zadanymi, tag by init vypisal nejaku "presvedcujucu" hlasku ze
nastala nejaka HW chyba, a nespustil by ten startovaci skript.
Pripadne miesto initu by sa mohla pouzit aj nejaka ina duolezita
binarka - sag mame zdrojaky, ze ? :P
...predpokladam ze ta firma klonuje cely disk...

--

                                      foobar na zmail.sk