[linux] Mierne OT ale dolezite: Ochrana vlastnych skriptov

jard jard na szm.sk
Neděle Srpen 29 01:10:12 CEST 2004

Ivan Frano wrote:

>Ano o tom niet pochyb, bol to len priklad... Robotu v kazdom pripade
>treba platit, ale technologia su vlastne patenty a bola to reakcia na
>poznamku o zruseni patentov a tie stoja teda tiez hodne penazi....

myslim ze sa tato debata viac ubera smerom uvazovat o moralnosti
jednotlivych krokov. povodna otazka bola kusok ina, pouzitelne riesenie
je viazat to nejak na hardware (serialno /dev/hda, imei gprs modemu, hw
kluc na paralelnom porte...), ale v pripade skriptov to neni take ucinne
ako v pripade binarky (ale obist sa to da aj u nej... akurat ze vacsinou
ked si firma nieco objedna vyvinut tak nie su schopni si to vyvinut sami
a teda ani obist ochranu.... dufam :-) napisat copyright do skriptov...
no to je formalne riesenie, teoreticky to moze firma prepisat svojim
copyrightom a dokonca obvinit codera ze on im corkol ich zdrojaky. a
spoliehat sa na moralne korektny pristup u firiem... zo skusenosti nemam
pocit ze by sa to na slovensku oplacalo ;(

jard