[linux] Mierne OT ale dolezite: Ochrana vlastnych skriptov

mior mior na psg.sk
Neděle Srpen 29 11:21:04 CEST 2004

Zdravim,

nechcel som vyvolat polemiku, preto upresnujem svoju otazku v tychto dvoch
rovinach:

Morálna:
Ja som ten server vytvoril a nastavil ako ukázku moznosti linuxu - zadarmo,
aby som o Linux ako taký vzbudil zaujem u ludi, ktory do toho obchodu chodia
nakupovat pocitace a softy. Ale ta firma sa snazi (este to neurobila, len to
viem od jedneho jej pracovnika) vyuzit to komercne, teda bez mojho vedomia
tvrdo klonovat disk, pouzivat ten samy hardver a jeden linuxovy
zaciatocnik - zamestnanec firmy - vie, kde ma prepisat tie spravne IP-cky,
nic viac.
Ja nechcem nic ine, len aby sa ma aspon spytali, ci to mozu predavat.
Ja som skromny "ako Lenin", chcel som len slusnost a akusi veticku typu -"Si
dobry!", ziadne peniaze, mozno jeden dobry obed....

Preto sa chcem do buducnosti takemuto sklamaniu vyhnut s tym, ze ak budem
chciet, aby moje skripty boli kopirovatelne, tak tam ziadnu ochranu nedam,
ale ak chcem, aby ma nikto "neoje...al", tak tam tu ochranu dam.
Ale nemam napad, ako tu ochranu urobit.
Preto je tu druha rovina - technicka.
A v tej mi poradte, ako na to.
(Dufam, ze ste si vedomi, ze ked mi poradite, budem to pouzivat. A ak
nechcete, aby som to pouzival, tak mi neradte.... a aj o tom je slobodny
softver).

Vdaka
mior