[linux] Re: Re[2]: Mierne OT ale dolezite: Ochrana vlastnych skriptov

Andrej Hosna adino na uid0.sk
Pondělí Srpen 30 08:23:41 CEST 2004

On Sunday 29 August 2004 15:57, Juraj Variny wrote:
> GNU odporuca aby GPL soft obsahoval v nejakej forme prikazy
> show copy
> show version
> ktore ukazu/odkazu na informacie o licencii a autorovi.
>
> Nezaregistroval som ze by akakolvek firma bola uspesna v ochrane softu pred
> kopirovanim bez pouzitia specialneho hardveru. V praxi sa to asi najlepsie
> riesi poskytovanim sluzieb cez web, cize pouzivatel sa k samotnemu softu
> vobec nedostane.
>
> V tvojom pripade by stacilo pridat nejake viditelne copyright notices tak,
> [...]
To je tiez velmi dobry a technicky velmi dobre realizovatelny napad. Kazdy
tvoj vytvor da o sebe nalezite vediet, a tato oznamovacia funkcia bude pevne
naviazana na funkcionalitu.

Inaq ... ad tie timebomby. Strasny buzzword to je,  a treba si uvedomit ze
povodne to bolo myslene ako "casovo podmienena zmena funkcnosti jeho SW v
pripade ze sa jedna o nelicencovanu kopiu"

Navrhnute riesenie (zakomponovat to do skriptov) bolo s ohladom na to ze pre
nejaku firmu nainstaloval distru a pridal tam par skriptov -> t.z. ze firma
nema zdroje na to aby to spravila sama -> nema zzdroje aby tu ochranu
dokazala obist.

Myslim ze jednoduche nastavenie backgroundu na jeho logo by pomohlo dosiahnut
jeho ciel (samozrejme check na nastavene , presedovanie configu a xsetroot
niekde hlboko zakopane to istia) v pripade ze sa jedna o graficku stanicu.

A.