[linux] Mierne OT ale dolezite: Ochrana vlastnych skriptov

Jan Ostrochovsky jan.ostrochovsky na sdjls.uniba.sk
Pondělí Srpen 30 19:05:15 CEST 2004

Andrej Hosna wrote:

>Nie neodobudne ... ak dam soft free pod GPL rob si s nim co xces. Ale
>nepredavaj kod ktory som nespravil ako GPL !, alebo inak povedane kludne ho
>predaj ale na svojej stranke daj aj volne na stiahnutie tvoj produkt.

v tomto s tebou nesuhlasim ale kazdy mame pravo na vlastny nazor

podla mna SW nie je tehla, ktoru nemozes replikovat, a ked ju vyrobis a
niekto ti ju ukradne a preda, je to tvoja skoda a jeho takmer bezpracny zisk

ked niekto preda tvoj soft, tak je to pre teba len ujdena biznis
prilezitost, ktoru je otazne, ci by si bol vyuzil, keby si niekto iny na
to nebol zohnal odberatela, nespracoval ho, aby to kupil a nenasadil u
neho v jeho prostredi... dany "plagiator" by sa mozno bol na to z
licencnych dovodov vykaslal, projekt by sa nezrealizoval, zamestnanost
by poklesla a ak by bol ten "plagiator" fakt charakterny, tak by poslal
autorovi notifikaciu autorovi o biznis prilezitosti, ale tym by len
riskoval, ze mu autor [napr. Microsoft :)] vyfukne cely biznis

pripadne uznanie autorovi - slovne alebo materialne, by som ponechal na
zvazeni a svedomi realizatora projektu, neotravoval tym vsetkych obcanov
tym, ze sa taka zakomponuje do zakonov a je s tym rezia, ktoru platia vsetci

>este raz .. ja mam s tym problem pokym ja sam sa tak nerozhodnem ze xcem dat
>ten sv FREE, a vtedy xcem aby aj ten dalsi clovek ho daval free.
>Uvedom si pointu toho ,.. nejde o to ze to da alebo neda zadarmo , ide o to ze
>ta firma to dalej predava, a ak ma niekto z toho mat ryzu tak je to autor, a
>nie ta firma.

podla mna je dnesna legislativa ohladom tychto veci brzdou rozvoja, lebo
mnohe projekty sa mozno vobec nezrealizuju prave z licencnych dovodov, a
to je skoda

ked si autor TECHNICKY zabezpeci to, aby s jeho vecami ini nekupcili, je
to jeho vec, jeho taktika a nic proti tomu nemam

[tiez mi nevadi, ked mu to jeho zabezpecenie niekto iny tiez technicky
crackne]

ale vadi mi, ked su taketo veci zakotvene v LEGISLATIVE, a aj preto
nepouzivam nelegalny softver - nechcem mat problemy s fizlami, inak mi
tzv. "kradnutie" softveru vobec nevadi a vonkoncom to nepovazujem za
trestny cin ani priestupok... ale zial nas bezpecnostny aparat, ktory sa
davno odchylil od svojho povodneho poslania, povazuje, cim sluzi hlavne
korporiaciam

vadi mi, ked peniaze nas vsetkych danovych poplatnikov idu aj na taketo
zaujmy istych skupin - keby to bolo v zaujme rozvoja spolocnosti, tak
nad tym mavnem rukou, ale ono to podla mojho nazoru vyslovene brzdi
rozvoj a poskodzuje spolocnost - mensina profituje na ukor vacsiny

ale toto je uz fakt riadne OT, takze na to ani neodpovedajte :)

ostry