[linux] Zdielanie súborov a free Win klient

Matus Horvath matus na mujmail.cz
Středa Prosinec 8 14:24:42 CET 2004

Erich Vinclav wrote:

> [...]
Predsa len si myslim ze _ano_. Mas pravdu, ze w2k nutne nepotrebuju
WINS, pretoze vedia pouzivat namiesto neho DNS, ale ak je v sieti WINS
server, vedia ho vyuzit a defaultne ho aj vyuzivaju (ak vedia jeho
adresu). Z toho ako povodny autor popisal svoj problem je jasne ze sice
ma DNS, ale len na resolvovanie pocitacov na internete. Kedze lokalne
pocitace neresolvne ani cez DNS ani cez WINS, pouzivaju sa broadcasty,
co je pomale a zahlcuje siet.

Takze prva vec co by som skusil je zapnut WINS (a vsetkym windowsom
oznamit jeho IP adresu, bud rucne alebo lepsie cez DHCP). Alternativa je
zrejme rozbehat si DNS na resolvovanie lokalych pocitacov, ale neviem
povedat nic o tom ci to pomoze alebo nie.

Zdroje:
http://us1.samba.org/samba/docs/man/Samba-HOWTO-Collection/integrate-ms-networks.html
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnw2k/html/msdn_winsoverview.asp

Matus