[linux] mail-bombing

Středa Prosinec 15 07:23:32 CET 2004

On 14.12 22:48, Marek Podmaka wrote:
> Ked uz sme pri tom postfixe... da sa nejako vyhnut mail-bombingu?

smerom od vas alebo ku vam? od vas jednoduchou kontrolou kto posiela kolko
mailov na vas MTA. smerom ku vam v podstate tym istym sposobom ale s tym
rozdielom ze ak do niekto narve do mail queue remote SMTP servera, bud
pockas kym vsetky vyexpiruju alebo napises jeho adminom
(abuse na domena kontake by fungovat mal).

> Minuly tyzden som mal tu "cest" hned s dvomi. Prvykrat sa "nudil"
> jeden nas zakaznik (17rocny chalan) a cez php-cko poslal asi 100.000
> mailov na zopar adries. Nahodou som na to prisiel dost skoro, takze
> velka vacsina z nich zostala v queue (asi vdaka limitu poctu
> spustenych spamd). Da sa proti tomu nejako bojovat? safe_mode v php
> nastavit nemozme.

safe_mode by tomu ani nepomohlo. A myslim ze za toto by zakaznik mal
dostat kopacky...

> No a ten druhy zase prisiel z ineho servera (mozno pomsta kedze sme mu
> zrusili pristup), tiez to bolo v tisickach mailov v priebehu par minut.
>
> Da sa v postfixe (verzia co je v debian woody) nastavit nejaky limit co
> by tomu pomohol?

hladal by som keyword 'backoff'. nieco podobne ma nnrpd z balika innd,
dokaze delayovat aleboo odmietat postingy.

ako to je s verziami pre MTA neviem, ale rakuski kolegovia pred casom
tvrdili ze nieco take maju. Ale tusim na qmaili.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted,
then used against you.