[linux] Postfix + Greylist

Lubomir Host rajo na platon.sk
Středa Prosinec 15 20:26:30 CET 2004

On Wed, Dec 15, 2004 at 04:42:01PM +0100, Lubos Vitek wrote:
> Zdravim,
>
> mam otazku ohladom Postfixu a Greylistov. Skusal niekto z vas Postgrey
> (http://isg.ee.ethz.ch/tools/postgrey/) spolu s postfixom na servroch s
> vysokym loadom ?
>
> Ide mi o to, ze my pouzivame upraveny postgrey na mysql, ale v poslednej
> dobe vykon rapidne klesa. V databaze mame uz vyse 2.5 mil zaznamov a
> dost casto sa stava, ze mysql zacina timeoutovat.

Neskusali ste tabulku optimalizovat? Vytvorit na kazdy mesiac jednu
tabulku s rovnakou strukturou, ako ma ta, do ktorej sa zapisuje.
A z tych mesacnych tabuliek + zapisovacej potom vytvorit tabulku typu
MERGE? Vyhoda by mohla byt v tom, ze by mysql pouzilo index z kazdej
z tych tabuliek, novo pridavane data by aktualizovali index iba v tej
jednej poslednej. Nemam to vyskusane, ale nieco podobne pouzivame my na
logovacie tabulky, kde mesacne pribuda > 500 tis. zaznamov. Uz nam to
takto funguje vyse roka a statistiky nam na tom stale funguju. ;-) Ale
zlozitejsie selecty aj tak beru cca minutu na vykonanie.

No a kazdy mesiac zo zapisovacej tabulky presunies data do mesacnej
tabulky:

insert into log_2004_12 select * from log_last where inserted
< '2005-01-01';
delete from log_last where inserted < '2005-01-01';

Kazdopadne si veci ohladom MERGE tabuliek nastuduj a poiadne odskusaj,
maju iste "specifika", ktore by ta trosku mohli prekvapit.

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/