[linux] HP Proliant ML110 + Promise S150 SX4

Martin Kyrc martin.kyrc na developers.sk
Čtvrtek Prosinec 16 23:51:40 CET 2004

ahoj,

On 16.12.2004 4:03:30, Jakub Ondrusek wrote:
> To si presne nepamatam, zdaleka nie som odbornik, skor naopak :)
> Kupil som cely nadseny kedysi SATA disk, ked to tu bola este dost
> novinka a potom som niekolko dni nadaval na to, lebo boli stale problemy :)

viem si predstavit, ja sa tiez neusmievam :)

> ja na sate fungujem o 2.6.0, len teraz pozeram, ze ja mam od promise
> iny radic :)..

casom som nasiel, ze podpora toho mojho radica je aj v 2.4.27+. Skusal
som to aj s 2.4.27, aj 2.6.8 jadrom (hoci v zasade by to mnalo byt
jedno), ale vysledok stale rovnaky.

> pravdepodobne to bude dost z cesty ale ja som mal so satou problemy ked

> 1. som mal zapnutu na to scsi emulaciu (ze som ten disk videl ako
> /dev/sda, teraz ho vidim ako hde)

je mozne vydiet sata disk aj ako ide device? ako?

> 2. ked som na uplne novom disku vytvoril filesystem bez toho, aby
> som ho dal skontrolovat a nasledne
> na to spravil instalaciu -potom to asi den na to hadzalo nejake
> podobne chyby a zasekavalo sa to - trafilo to na zle sektory? )

mne hadzane chyby su nasl. charakteru:
1. dma timeout
2. no partition table found
3. obcas to vypise chybu typu 'read/write seek error' (ako keby mal
disk uz uz skoncit)

podarilo sa mi vypozorovat aj to, ze pokial nabootujem system z ineho
ako toho sata radica (pripojeny ide, alebo live-cd), tak nikdy system
nevyhlasil vyssie uvedene hlasky a disk stale fical. ale akonahle
zacnem bootovat z toho disku, problem sa objavy.

na co by to mohlo poukazovat?
(kazdopadne zacinam uvazovat nad vymenou hw :(

h.