[linux] debian + antivir Sophos

M. F. PSIkappa psi na psisko.sk
Pátek Prosinec 17 01:48:56 CET 2004

Zdravim,
ja som sophos prevadzkoval aj pod Linuxom aj pod FreeBSD bez najmensich
problemov. Ak ho nechces kupovat mozes si stiahnut 30 dnovu verziu zo
stranok sophosu a sam si vyskusat ci ti vyhovuje.

Ja som mal konkretne zakupenu verziu pre fileserver, kedze to ich
riesenie mail gateway-e sa mi moc nepozdavalo a navyse bolo
neporovnatelne drahsie a radsej som si sam postavil cele riesenie na
open source tooloch - konkretne: sophie, savget, amavis-new (sagator).
Jedine co potrebujes z celeho balika antiviru (SAV) je vlastne kniznica
libsavi, zasadne neodporucam pouzivat binarku sweep-u - je strasne
pomala a zerie dost pamati, lepsie je pouzit daemon sophie
(http://www.vanja.com/tools/sophie/).
Treba ratat s tym, ze kazde 3 mesiace budes musiet sophos reinstalovat,
kedze taky maju vyvojovy cyklus. Vzorky virusov - v terminologii sophosu
Virus identity files (IDE) su k dispozicii zdarma na web-e ale mozu byt
zasielane mailom a aktualizacie su aj niekolko krat za den.
Na stahovanie IDE zo stranok sophos-u som pouzival SAVget
(http://www.pizzle.org/~kylus/savget.html), samozrejme trosku som ho
upravil kedze uz dost davno ho autor neaktualizoval. SAVget dokaze
stahovat nielen IDE ale aj nove verzie antivirusu za predpokladu, ze
mas zaplatenu licenciu - mas login a passwd alebo ak sa lepsie pozries
na tu ich webstranku a zistis, ze ti vlastne ten login a passwd netreba
pokial poznas spravne url odkial stahovat...

Plusy:
- spolahlivost
- stabilita (sophie)
- rychlost aktualizacie, male IDE subory

Minusy:
- okrem libsavi nema zmysel z toho baliku nic pouzit.

Instalacia je inak velmi jednoducha, bude to jeden tar.gz archiv, ktory
rozbalis a spustis skript install. Prida to usera sweep, nakopiruje to
to IDE do adresara /usr/local/sav, nakopiruje libsavi do /usr/local/lib,
porobi potrebne symlinky. Osobne pouzivam vlastny instalacny skript,
ktory sa mi vola zo SAVget-u.

Ak mas este nejake otazky kludne sa pytaj.

--
`)_|_('       PSIkappa
    I k        psi _at_ psisko.sk