[linux] HP Proliant ML110 + Promise S150 SX4 - VYRIESENE

Martin Kyrc martin.kyrc na developers.sk
Pátek Prosinec 17 19:17:28 CET 2004

zdravim,
po troch 20 hodinovych dnoch stravenych za klavesnocou sa podarilo
vyriesit moj problem. Ako? snad to niekomu pomoze:

- v konecnej faze som dospel do stadia, ze som mal v serveri povodny
SATA disk a pridany IDE disk.
- na oboch diskoch bola uplne identicka instalacia
  (podotykam, ze aj jadra)
- oba pouzivali rovnako nainstalovany zavadzac grub

moje 'testy' v konecnej (rozumej zufalej) faze:
1. BIOS nastaveny aby bootoval z disku IDE
  a) grub zavedeny z IDE disku, system spusteny z IDE: OK
  b) grub zavedeny z IDE disku, system spusteny zo SATA: OK
2. BIOS nastaveny aby bootoval z disku SATA
  a) grub zavedeny zo SATA disku, system spusteny z IDE: ERR
  b) grub zavedeny zo SATA disku, system spusteny zo SATA: ERR

kedze topiaci sa aj slamky chyta zmenil som grub za lilo.
3. BIOS nastaveny aby bootoval z disku SATA
  a) lilo zavedeny zo SATA disku, system spusteny z IDE: OK
  b) lilo zavedeny zo SATA disku, system spusteny zo SATA: OK

takze cely moj problem sa vyriesil zmenou zavadzaca.
predpokladam, ze je mozne nastavit grub tak, aby to chodilo aj s nim
(len neviem ako a asi to v najblizsich dnoch ani nebudem zistovat;).

pre uplnost pripajam aj konfiguraciu grub a lilo
(mozno niekoho napadne, preco sa to takto podivne spravalo)

LILO:
==
== vmlinuz a vmlinuz.old su linky na kernel v /boot
==
lba32
boot=/dev/sda
root=/dev/sda1
install=menu
prompt
timeout=50
map=/boot/map
vga=EXT
default=Linux
image=/vmlinuz
        label=Linux
        read-only
image=/vmlinuz.old
        label=LinuxOLD
        read-only
==

GRUB:
==
menu.lst:
==
default         0
color cyan/blue white/blue

title           Debian GNU/Linux, kernel 2.6.9uni
root            (hd0,0)
kernel          /boot/vmlinuz-2.6.9uni root=/dev/sda1 ro
savedefault
boot
==
device.map: