[linux] Knoppix,swap a Fat32

Marek Slebodník slebodnik na intrak.sk
Čtvrtek Prosinec 23 22:31:04 CET 2004

On Wed, Dec 22, 2004 at 10:55:03PM +0100, Martin Kyrc wrote:
> ahoj,

> hmm.. zvlastne ze si knoppix len tak z nicoho nic urobil z tvojho
> disku particiu... dovod by mal jedine vtedy, keby to bola particia
> 'linux swap', ale ked pises, ze si tam mal data, tak asi nastala
> nejaka 'zrada' :). ok, k tvojmu problemu.
>
> otazka(y):
> mas poskodenu fat?
> fat je ok (vidis particie), ale nevies precitat data?
> bola tam len jedna particia, alebo ich bolo viac?
> btw: spustal si knoppix s nejakymi 'zvlastnymi' parametrami?
Tiez nechapem ze si len tak z nicoho nic spravil swap particiu. Spravne
urciel /dev/hda8 ako linux swap a tam swapoval a preco mi to spravil aj
s /dev/hdc6 ked to bolo vfat neviem. Mozno to bude starsou verziou
knoppixu a novsim hw.

Nespustal som zo ziadnymi zvlastnymi parametrami. Az po problemem som
spustil expert noswap . A evidentne mal problemy s urcenim hardwaru.
Praveze ked si spravil z disku swapak tak prepisal fat tabulku a asi aj
zalohu co je tesne za nou . Partition table je v poriadku . Fdisk -l
/dev/hdc mi vypise disky tak ako mali byt t.j. /dev/hdc6 ako vfat nie
ako swap.
Mountnut to nejde vzdy vypapuluje ze nespravny file system. A
fsck.vfat mi vyhodi tri moznosti
1, presunut original tabulku do zalohy
2. presunut zalohu na original
3 ukoncit
akakolvek moznost okrem poslednej vedie k tym istym trom moznostiam.