[linux] overovanie voci ldap nds

Neděle Prosinec 26 13:01:34 CET 2004

26. decembra 2004 o 13:35, Karol píše:

> Mam novell nds s ldap serverom. Som s nim velmi spokojny.
> Ako dodrzuje novell ldap standart?
> Ak v linuxe je aplikacia, kt. ma konektor na ldap tak ho bez problemov
> pripojim k ldap na novelli?
> Ma konkretne s ldap na noveli nejake skusenosti?

asi by si si mal najprv ujasnit co to vlastne ten ldap je..

- jedna vec je samotna implementacia ldap servera, kde je vsetko zavisle
od schem, ktore sa pouzivaju a obsahu jednotlivych atributov
- druha vec je protokol ktorym klienti komunikuju so serverom

cize ak zacnem od konca, tak novell ldap server celkom urcite podporuje
protokol ldap v3 alebo v2, cize by si mal byt schopny sa nan pripojit
ktoroukolvek aplikaciou ktora napriklad pouziva libldap (napriklad
ldapsearch z projektu openldap).

v aplikacnej urovni je to potom o tom, ako a cim su naplnene udaje
v existujucej databaze. ak chces pouzivat ldap server na autorizaciu
napriklad unixovych uctov, tak musis celkom urcite pouzit schemu
posixAccount ktora je navrhnuta prave za tymto ucelom. samozrejme, ak
vsetky potrebne udaje su uz vyplnene, ale v inych schemach, tak ti nic
nebrani na strane klienta tieto atributy "premapovat", resp. odkazat na
pozadovane a tak vyuzit uz existujuce informacie v databaze ulozene,
a podobne..

neviem aky standard mas na mysli, ak ohladom sietovej komunikacie, tak
tam je to v podstate celkom jasne, co sa tyka navrhu struktury databazy,
tak tam je to pri kazdej organizacii ine, takze ziadne vseobecne platne
standardy neexistuju. existuju vseobecne odporucenia ako tvorit
databazy, ako ma vyzerat genericka schema inetOrgPerson a pod., lenze
v tvojom pripade, ak uz mas databazu naplnenu, tak je dolezite vediet
kde a ako by si ju rad pouzil, cim je naplnena a podla toho potom zvolit
vhodnu konfiguraciu jednotlivych klientov...

--
professional home page                  -> http://tibor.pittich.sk
personal home page                      -> http://phuture.sk