[linux] sifrovanie mailov cez GPG - mutt, pine a ostatne klienty

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Pátek Prosinec 31 09:27:28 CET 2004

Ahoj,

> chcem sa spytat, ze ci niekto pouziva GPG na sifrovanie svojej
> komunikacie. Pouzivam mutt a aj mi to funguje, ale zopar veci mi trosku
> vadi:
>
> - ak poslem sifrovany mail muttom, text spravy bude v attachmente
>   a mailovy klient pine to nevie hned otvorit

Videl som na to tusim nejake .procmailrc pravidla, ktore to vedeli
upravit.

> - ak poslem sifrovany mail cez pine, sifrovany text bude priamo v texte
>   a potom to zase v mutte musim napajpovat do gpg. A ak dam odpovedat
>   na ten text, tak mi do reply hodi sifrovany text

Cez ESC P (ALT P) si to vies v mutte overit, nemusis spustat gpg rucne.
Kedze tam nieje priloha, ktora urcuje typ suboru PGP, tak to mutt
nezisti, ze je tam podpisana priloha.

Videl som aj nejaky .procmailrc skript, ktory to vedel upravit
(ak obsahoval text ktory standardne obsahuje PGP).

> Asi sa zhodneme, ze mailovy klient by mal posielat sifrovany mail nejako
> standardne, ale zaroven by mal zvladat otvorit takyto mail aj ked
> nesplna uplne vsetky standardy.

Osobne si myslim, ze mutt to robi spravne. Pine vyzera byt uz dlhsiu
dobu bez dalsieho vyvoja a navyse kvoli licencnym podmienkam
mizne z niektorych distribucii. Pouzivatelom ho nedoporucujem pouzivat.

		SAL