[linux] Chello easy + forcedeth + dhclient + mandrake 10.1

Lubomir Host rajo na platon.sk
Pátek Prosinec 31 17:19:28 CET 2004

On Fri, Dec 31, 2004 at 03:30:26PM +0100, riki wrote:

> skus taketo poradie: pusti linux, vypni modem, zapni modem, pockaj kym
> nabehne modem, pusti dhclient.

Ja pouzivam tiez chello pod linuxom a funguje mi to takmer bez
problemov. Neviem, cim je problem sposobeny, ale obcas sa stane, ze mi
po zapnuti pocitaca sice router prideli dynamicku IP, ale nikam
sa nemozem dopingovat. Vtedy treba vypnut router (ja ho mam podla
moznosti stale zapnuty), pockat par sekund, vypnut interface eth0
('ifconfig eth0 down'), zapnut modem a ked sa nastartuje (cca 20
sekund), opat zapnut eth0. Po prideleni inej IP uz to funguje bez
problemov.

Na technickej podpore chello mi nevedeli odpovedat, ze cim je problem
sposobeny.

A pre nastavenie siete (odpoved na otazku) pouzivam program ifupdown. Do
/etc/network/interfaces napis:

----------%<----------
auto lo eth0
iface lo inet loopback
iface eth0 inet dhcp

a zvysok spravia startovacie skripty. Este odporucam donistalovat balik
resolvconf, dhcpclient a firewallovanie pomocou iptables. IP adresa
pridelena chellom je totiz verejna a traffic nie je nijako filtrovany
(aspon podla mna).

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/