[linux] volba distribucie (dufam ze nevyvola flamewar)

Tomas Zatko woody_tz na zoznam.sk
Neděle Únor 1 22:30:05 CET 2004

Dobry den!

Hladam distribuciu, ktora by mi sadla a preto by som sa rad poradil.
Najlepsiou metodou je asi vyskusat viacere a prischnut na "tej svojej".
Tato moznost vsak u mna nie je realna nakolko:
1. nemam pristup k vysokorychlostnemu internetu. (nasla by sa tu nejaka
dobra dusa, co by mi to stiahla? =)
2. v mojom okoli nie je nikto, od koho by som vedel zohnat viacero
distribucii.
3. kupa od vsakovakych internetovych napalovacov ma uz prestava bavit.
zvlast ked si predstavim ze z penazi ktore zaplatim im nedostane firma
ktora distribuciu robi ani korunu. (avsak na original krabicove verzie
nemam...)

Doposial som nemal prilis siroke skusenosti s distribuciami:
Mandrake/RedHat - ten mi je neprijemny koli svojim podivnostiam. jeho
klikacie nastroje nepouzivam. radsej by som nieco advenced, kde by som
sa mohol NAOZAJ ucit.
Debian (UNSTABLE) - debian by mi mozno aj vyhovoval, napriek absencie
vsakovakej autodetekcnej magie. avsak doposial som mal do cinenia iba s
jednou velmi rozbitou UNSTABLE verziou, ktoru som ani nedokazal
nainstalovat/uviest do funkcneho stavu. ale tam bol problem v tom ze
niektore balicky boli uplne dosahane a vyhlasovali chybi pri
instalacii.
ked som pracoval so systemom, ktory uz bol nainstalovany som zasol pri
krasach ako su: apt-get install co_xcem_instalovat...
Na debiane je tiez problemom ze ked je stable tak je tam stary soft. ale
to asi nevravim ziadnu novinku.
aktualizacie a stahovanie novych balickou z netu je pre mna nepripustne.
(dial-up)

Tiez ma velmi laka gentoo, ale to je tiez nerealizovatelne vzhladom na
ten moj problem z pripojenim.. :-(

No, takze... ;-)
Chcel by som sa spytat na nejake dalsie distribucie, ich opis v kocke a
pripadne nejake skusenosti. Pripadne co by ste mi odporucili. Rad by som
svoj OS dobre spoznal a dufam ze o nejaky cas budem schopny splodit LFS
k obrazu svojmu...

Takze za vase odpovede, nazory atd. vam vopred velmi pekne dakujem.
.t..