[linux] volba distribucie (dufam ze nevyvola flamewar)

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Pondělí Únor 2 07:21:39 CET 2004

Dňa Po 2. Február 2004 00:52 Tomas Zatko napísal(a):

> programovat, ucit sa, skumat... (pri takej zvrhlosti ako xandros sa
> clovek moc nenauci)
> tiez pouzivat ako desktop samozrejme. ale to mozem naozaj na hociktorej
> ditribucii z tych velkych.
> uf. teraz som si uvedomil ze to nie je zase az taka jednoducha otazka.

Mozno ten Debian by pre Teba nebola az taka zla volba. Je to dost rozsiahla
distribucia a obsahuje v sebe mnozsvtvo softveru. Nemusel by si toho vela
stahovat... Ked som si naposledy bral debian unstable domov, boli to 2 DVD.

Odbocka. Minule, ked som instaloval debian, pri konfiguracii systemu som
zvolil cestu najmensieho odporu. Nabootoval som Knoppix, pokukal, ako sa
skonfiguroval on sam, skopiroval niektore konfiguraky do Debianu, prebootoval
a potom to uz islo.

Dalej by sa mozno oplatilo pozriet na Slackware. To je vraj tiez celkom dobra
distra. Ja s nou skusenosti vsak nemam.

Gentoo. Zaujimavy projekt. Neviem sice, ci sa da nejako rozumne mirrornut (ked
som to skusal, tahalo to balicky z viacerych miest, ale asi by sa dalo.

Treba si uvedomit, ze unstable balicky v gentoo (~x86) su asi naozaj
*unstable*. Aspon podla mojich skusenosti.

Musim Ta este upozornit, ze ak nedisponujes dostatocnym vypoctovym vykonom
(napr. >8 x Athlon XP na 100Mbit sieti), prestanes sa holit, pod ocami budes
mat kruhy, frajerka Ti zacne posielat vyhrazne spravy...

FYI: http://www.distrowatch.org

mP
--
http://www.ms.mff.cuni.cz/cw/pivom2bm/weblog