[linux] volba distribucie

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Úterý Únor 3 11:18:46 CET 2004

Dost dlho som pouzival Red Hat (od verzie 6.2 do verzie 9). Kedze sa
Red Hat stava nejakym komercnym, tak som si musel vybrat inu
distribuciu. Red Hat sa mi nepaci hlavne kvoli tomu, ze sa velmi
komplikuje a zvacsuje, tym sa vyskutuje aj viac chyb - zacina mi
pripominat dovody, pre ktore nepouzivam Windows.

Myslim, ze nie je normalne pri kazdej novej verzii OS robit aj
upgrade pocitaca. S Windowsom aj Redhatom je to nutne.

Teraz mam Slackware 9.1 - ma 2 CD. System je stabilny, dost
jednoduchy a rychly. Obsahuje dolezite baliky ako vacsina
distribucii - KDE, GNOME a ine. Kedze mam trochu starsi pocitac, tak
pouzivam Fluxbox ako desktop manager. Oproti inym distribuciam
chybaju niektore baliky, ktore pouzivam, tie sa daju bud stiahnut z
internetu, alebo niekedy aj pouzit z inej distribucie (to je casto
problem). Chyba napriklad OpenOffice.org, ten mam na inom napalenom
CD. Ostatne baliky (zdrojaky), ktore mi chybali sa vojdu aj na
disketu, takze sa daju stiahnut aj cez dial-up. Z kompilovania
netreba mat strach, dolezite akurat je mat nainstalovane potrebne
kniznice, co sa vacsinou zisti az pri kompilovani.

Slackware ma este 2 vyhody pre zaciatocnika:
Prve CD je bootovatelne instalacne, ale druhe je bootovatelne so
systemom, takze mozno si vyskusat Slackware aj bez instalacie,
podobne ako Knoppix.
Existuje este aj verzia ZipSlack - vhodna pre tych, co im je tazke
opustit svet DOS/Windows.

Neviem preco je problem s cedeckami. Myslim, ze najrozumnejsia volba
je kupit si napalene CD s poslednou verziou - v pripade, ze nemam
dostatocny pristup k internetu. Tych 60-100 Sk za napalenie 1 CD nie
je vela. Firiem na to je hodne - staci hladat na internete.

Martin Sechny

http://www.logofun.pobox.sk - urobte radost svojmu telefonu