[linux] OT: HTTP a chyby prenosu

Andrej Hosna andrej.hosna na iblsoft.com
Středa Únor 4 17:14:59 CET 2004

> j> 100%tna garancia v takomto pripade neexistuje, ale pravdepodobnost
> j> detekovania chyby je obrovska, nie vsak 100%
> Ok, ale "2 chyby na 700MB" u mna nie je "obrovska pravdepodobnost
> detekovania chyby".
Imho ta pravdepodobnost chyby v subore je velmi nizka, dovod ze nejaka vobec
je je iba ten ze jednoducho CRC tcp/ip protokolu je naozaj trapny a v
niektorych pripadoch moze zlyhat (vyhlasi ze paket je OK ale v skutocnosti
nie je). Toto by sa mohlo stat pri velice zarusenej linke, lenze konecnym
dosledkom pri takom mnozstve xyb by bolo ze tcp/ip by sa pri pomere
zaxytenych a nezaxytenych xyb dookola snazilo znovaposielat pakety , a nemal
by si problem s tym ze mas v polke 700MB suboru chybu ,ale v tom ze niesi
schopny stiahnut 3kb subor.

> Je mi jasne ze toto mi asi nepomoze vyriesit nikto.
Uz si skusal ci je to tym proxy serverom ? pouzivas proxy ?

> Viete mi aspon poradit ako to mozem (pod Linuxom) okaslat?
> Teda: existuje sposob ako mozem stiahnut velky subor ktory je
> k dispozicii len cez HTTP a FTP bez chyby (FTP mi tiez takto blbne...)?
> Krasne funguje rsync, ale cez rsync toho vela nestiahnem :(
ak funguje rsync tiez to napoveda tomu ze prob je len pre http/ftp (mozno
proxovane) protokoly

> Idealne by bolo keby existoval sposob ako HTTP serveru
> poviem 'posli mi checksum toho suboru od bajtu X po bajt Y'.
> Tak by sa dalo skontrolovat ci je kazda cast suboru stiahnuta
> korektne. Aby to ten server prilis nezatazovalo, povedzme
> ze X a Y by museli byt nasobky 65535 alebo tak, takze by
> si server mohol cachovat uz vypocitane checksumy.
Nehrozi. Novy standard ? napis RFC a mozno sa ucyti. ;)

--
Andrej HOSNA (Andrej.Hosna na iblsoft.com)
IBL Software Engineering, http://www.iblsoft.com