[linux] Elektronicky podpis

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Sobota Únor 7 18:52:49 CET 2004

On Fri, Feb 06, 2004 at 09:56:26PM +0100, Peto V1 wrote:
> Ak má klient v počítači nainštalovaný operačný systém Windows a mailový
> program napr. outlook expres, ktorý už obsahuje prvky elektronického
> podpisu, vybaví si u certifikačnej autority certifikát, ktorý stojí 600 a 1
> 000 korún ročne a bude môcť komunikovať so štátnou správou.
>
> ********
>
> Vie mi niekto vysvetlit, ako to funguje real-technicky?
No, prakticky som to este nerobil, ale uz som sa o to podrobnejsie zaujimal.

> Je to nieco ako gpg?
Vola sa to S/MIME a je to podobne ako GPG dost dobre standardizovane.
Open-Source implementacia (aj ked puristi budu isto frflat ze nie GPL) je
kupodivu sucastou openssl. Pomocou prikazu "openssl smime" sa s mejlmi da
priamo pracovat a da sa to integrovat to mejl clientov (mutt to zevraj vie,
ale este som sa k tomu nedostal to oskusat, netscape/mozilla by to mali vediet
tiez).

Public SSL kluc ti komercne firmy mozu za maly poplatok certifikovat. Neviem
ako je to na Slovensku, ale v Rakusku je ich zopar statom "odobrenych", okrem
ineho aj jedna neziskova organizacia.

> Ako je zabezpecene, ze ak sa Jozko prihlasi na PC Durka s heslo Durka,
> tak ze mu nezvysi danovy zaklad?
Napr. tak, ze ten bude mat svoj privatny kluc zaheslovany. Podobne, ako pri
generovani kluca gpg aj openssl si defaultne vypyta heslo. Ako je to pod Win*
neviem.

> Nejake info o tom, ci to NAOZAJ pojde iba pod winami, ale aj pod nejakym
> OS?
No, ja som sa konkretne pytal vo firme Comodo, ktora predava lacne
certifikaty, a tam mi tvrdili, ze to ide s hocijakym clientom podporujucim
S/MIME. A kedze som u nich uz kupoval certifikaty pre Apache a tie funguju,
tak by som tomu veril.

Viac info ako sa s tym konkretne da robit "man openssl" a "man smime".

> Dik
>
> Peto
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
       Microsoft does write "free" software. Not free as in "free
               beer," or "free speech," but "Free Tibet."