[linux] Antivir

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Středa Únor 18 18:21:15 CET 2004

On Wed, Feb 18, 2004 at 03:46:18PM +0100, Peter Surda wrote:
> Ano, ale nie je to celkom tak. Su 2 moznosti zamietavej odpovede. Ta prva je
> horsia, a sice ze priamo SMTPd, ktory virus zisti, vygeneruje bounce a odosle
> ho (DSN styl). Toto je samozrejme totalny nezmysel a tychto administratorov
> treba strielat.
>
> Druha je poslat zamietavy kod relay-u priamo pocas SMTP-sessny. Potom pripadny
> bounce generuje ten relay. Ked je ten relay taky dementny, ze nielen relayuje
> viry ale aj na ich zaklade generuje bouncy, tak tych administratorov treba
> strielat tiez. Za toto vsak administrator cieloveho mailservra nemoze.

Nuz, bud to odmietnes hlaskou 5XX Virus ..., alebo mozes akoze prijat
a neskor zahodit. Ak spravis 1. moznost, tak ten SMTP server, ktory
Ti to posielal to posle niekomu vymyslenemu. Open relayom nieje,
pretoze on pre svojich zakaznikov relaying robi.

To, ze to povodny antivir nezachytil, tak za to vobec nemoze, pretoze
na to zatial neexistuje ziadna jednoznacna metoda, ako to chytat.
Navyse je to dost financne narocne zakupit na to vhodny pocet antivirov.

Ak nastavne druha moznost, tak je to sice proti pravidlam SMTP komunikacie,
ale nic rozumnejsie neviem.

> Mam s tym svoje skusenosti, pri epidemiach Sobig-F a MyDoom mi chodilo tychto
> <>ovin niekolko tisic denne :-(.

> Taketo nieco uz existuje. Amavisd-new ma v konfiguraku premennu, kde je zoznam
> takychto virov, a niektori vyrobcovia scannerov im davaju specificke
> pomenovanie (napr. Symantec prida nakoniec "@mm").

Este doplnim, ze to ma aj Sagator od svojej prvej verzie. :-)

> Podla mna je to vsak nedokonale a malo by to fungovat naopak: zoznam virov,
> ktore adresu nefejkuru, a zahadzovat ostatne. Potom by pri novom cerve bola
> epidemia vyrazne stlmena.

Nuz uz len teraz je tych virov vyse 20000 a z toho vacsina nema s emailom
nic spoocne, takze adresat moze byt realny. Mat taku databazu
je pomerne zlozite.

		SAL