[linux] RE: [Alert] backup linka

KOVAC, Branislav Branislav.KOVAC na orange.sk
Čtvrtek Únor 19 18:54:12 CET 2004

Drahy  a co keby este aj prezradil este platformu na akej to chces robit
;)
Solaris ma take ze IPMP , HP-UX ma skvelu vec ze bud portagregation
alebo serviceguard
Takze ?

-----Original Message-----
From: Juraj Bednar [mailto:juraj na bednar.sk]
Sent: Thursday, February 19, 2004 6:38 PM
To: linux na lists.linux.sk; alert na alert.sk
Subject: [Alert] backup linka

Ahojte,

    mam masinu s dvomi linkami (ADSL a rychla optika). Chcel by som
    spravit nejaku moznost riesenia vypadku jednej alebo druhej linky,
    aby internet isiel za kazdych okolnosti. Load balancing budem robit
    na urovni squidu, ide mi len o to, aby ked vypadne jedna linka sa
    default route dal na tu druhu a ked znova nabehne, aby sa vratil
    naspat.

    V bashi to nie je az take tazke spravit, staci nieco pingat, ale ak
    by existoval na to nejaky overeny skript, ktory by fungoval (a
    napriklad by riesil aj to, ze ked linka chvilu ide a chvilu nejde,
    tak aby nechal default route na backup linke, teda povodna linka
    napr. musi ist aspon 5 minut stale, aby to prehodil naspat a
    podobne), tak by ma to potesilo.

     J.

--
Juraj Bednar