[linux] OT: jabber

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pátek Únor 20 00:51:16 CET 2004

Ahoj,

> potrebujem urobit nejaku komunikacnu siet pre ludi v ramci jednej lanky,
> nieco na sposob icq, alebo instant messengera - t.k. ze by ten nastroj
> zobrazoval, ze kto je online a kto nie a umoznoval by komunikovat v realnom
> case plus posielat spravy. Problem je, ze nemozem pouzit icq, ani ine,
> pretoze ta lanka ma velmi divotvorny pristup do internetu a tak ma napadlo,
> ci sa neda nainstalovat nejaky jabber server (trebars na linux, ked uz to
> sem pisem), ktory by obsluhoval tychto userov, ale nesnazil by sa nijakym
> sposobom interferovat s internetom.

> [...]

v pohodicke ti to pojde, akurat este budes musiet mat rozbehane aj
interne dnsko (idcka na jabberi su v tvare login na server, kde server musi
byt resolvovatelny). Ako server by som odporucil oficialny open-sourcovy
jabberd (ten unstable bude asi lepsi, ale stable je aj v distribuciach a
je chodivy, unstable je rozdeleny na moduly -- storage, komunikacia so
servermi, ...).

Ako win32 klient mozem odporucit Psi alebo Exodus (pri Psi dokonca tusim
existuje aj slovensky preklad) a Exodus sa da prelozit (skusal som cast
prelozit, ale potom som presiel na Psi).

Okrem toho samozrejme mozes tych ludi cez jabber pripajat potom aj na
icq cez tzv. branu, cize ak by niektori ludia vo firme chceli pouzivat
ICQ alebo cokolvek (MSN, Yahoo, ...), tak bezproblemov mozu z jedneho
klienta, ak na serveri nahodis spravny modul. Takisto mozu automaticky
komunikovat s inymi jabber userkami.

Toto je inak velmi fajn napad a nechapem, preco to este nie je nasadene
v kazdej druhej firme (ked si uvedomime, ze firmy bezne komunikuju cez
ICQ a svoje privatne data posielaju nesifrovane po internete, co je
horsie ako nesifrovane po lokalke a ovela horsie ako sifrovane po
lokalke/internete -- jabber vie aj tls samozrejme).

 J.