[linux] Debian - zopar problemov/otazok

Pondělí Únor 23 09:39:16 CET 2004

On 22.02 04:07, Tomas Zatko wrote:
> Mam Debian Sarge s jadrom  2.6.0  a ako doterajsiemu mandrakistovi
> su mi niektore veci nejasne.
> Ospravedlnujem za chaoticky mail a vopred dakujem kazdemu kto mi
> objasni nejasnosti.

> ---Problem 1.:
> Po nabehnuti systemu mam nahrate tieto moduly:

> Module                  Size  Used by
> agpgart                32424  0
[zvysok vymazany]

> Nie je mi jasne kde sa vsetky beru nakolko v /etc/modules mam iba:
> mousedev
> psmouse
> i810_audio

> Rad by som vedel: _CO_ tie moduly loaduje a _KDE_ _TO_ ma konfigurak.

modprobe.conf v /lib/modules/2.6.0
definuje vlastne zavislosti modulov a zaroven aj ktory modul poskytuje aku
funkcionalitu.

Napriklad, ked si kernel vypyta eth0, zavola /sbin/modprobe eth0,
ten si pozrie v dotycnom subore aky modul ma nahodit a nahodi potrebny.

mozes napriklad definovat

alias sount-slot-0 i810_audio

a potom mozes vyhodit i810_audio z /etc/modules.

vsetky ostatne moduly boli natiahnute teda na zaklade requestov kernelu..
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines.