[linux] klonovanie HD

Patrik patrik na foral.sk
Pondělí Únor 23 14:12:12 CET 2004

| Pre linux existuje dd; ak su oba disky totozne,
| pouzi:
|
| dd if=/dev/hda of=/dev/hdc
|
| a prekopirujes obsah master disku na 1. radici na master disk na 2.
| radici.
|
| da sa este pohrat s blocksize
|
| bs=130560
|
| (pre disky co hlasia 255 cylindrov na stopu)

zdravim konferu,
tento vikend som chcel vyskusat klonovanie rovnakych diskov pomocou prikazu
dd, no linux nenabootoval ked som prehodil poradie diskov. Mam na hda dva
systemy, MDK8.2 + W2k zavadzam to cez lilo. Ked som dal tento disk ako
primary slave, lilo (alebo nieco ine) sa nechytalo, vraj KERNEL PANIC a uz
ani krok. Nebol som si isty ci by to fungovalo aj takto: linux by som
spustil ako vzdy z hda (na primary master) a pouzil prikaz:

dd if=/dev/hdb of=/dev/hdc
pricom na hda by bola partisna s beziacim linuxom, ktora by sa mi vpohode
rozbehla bez prenastavovania lilo, hdb - zdojovy disk (primary slave) a hdc
cielovy disk (secondary master)

Zial z man dd som sa nedozvedel skoro nic o tom ci zalezi na pripojeni
master/slave a pod., neviem ci by to tak islo. Predpokladam ze ano, no
radsej sa pytam. Lilo som konfigurovat nechcel, nemam v tom skusenosti a
nechcel som bez konzultacie s niekym znalym nejakou chybou stratit data.
Skusil som to radsej s Partition Magicom pod W2k, no vysledok bol taky, ze
cielovy disk (s W2k) bootoval ale nepodarilo sa mi do neho prihlasit!!! :)

Co vlastne Potrebujem:
vytvorit zalohu celeho disku tak aby fungoval system (pripadne viac
systemov) boot, presne ako na zdrojovom disku bez ohladu ake fs a particie
tam su. Pripadne nakonfigurovat a nastavit jeden stroj a tento hd potom
naklonovat na vsetky rovnake stroje v tieti (staci zmenit IP a malo by to
ist)
Podari sa mi to prikazom dd? Treba aby bol cielovy disk cisty, bez particii
alebo treba najprv vytvorit particie ako na zdrojovom disku? Ako zistim ci
ma disk 255 cylindrov na stopu? Ked neuvediem pri dd parameter bs pokazim
tym nieco?
Skusal som rozne man, nejaku dokumentaciu administracie od VIXa, no
nevysnoril som to. Vdaka za rady a sorry za otravovanie zaciatocnickymi
otazkami. :)
--
Patrik